tisdag 8 februari 2011

En blek avbild av vår vackra animation

Vårt senaste kurstillfälle kring animerad film resulterade för min del i denna fantastiska animation. Den var så vacker tyckte jag, men får så ruggigt dålig kvalitet i bloggen! Visionen att vi skulle hinna testa tre olika tekniker förblev just..en vision. Mycket skojigt var det att samarbeta med Elisabeth och Anna. Anna bidrog med spännande material till vår objektanimation. Onödigt sedan att redogöra för alla pumpar vi gick på. Det verkar som det var mer regel än undantag för många av oss. Vad jag tycker är att eftersom de flesta av oss använder PC fortfarande i vårt jobb och hemma borde kursen vara mer anpassad efter det. Lens historik och filmexempel var bra och inspirerande, men jag skulle gärna vilja lära mig mer om hur jag använder stillbildskamera, filmkamera och PC för att skapa animerad film rent tekniskt.

2 kommentarer:

  1. Digital panik – hur många avläsningsytor klarar man av? Jag har själv klivit av Facebook 420 ”vänner” är nu avskrivna. Motiveringen var att bli bättre in ”real life”

    Du har gjort en härlig Dans/Kroki animation

    Bra jobb!
    /Måns

    SvaraRadera
  2. Vad läckert, jag gillade speciellt fjädrarna som blev "tunga" i animationen fast de är så lätta i verkligheten!

    SvaraRadera